wtorek, 26 maja 2009

Jestem mamą- to moja kariera

"Moja kariera: Jestem mamą
A moja mama jest kierownickom w dużym sklepie! - rozległ się miły głosik z piaskownicy. - A moja jest menedżerem, psychologiem, negocjatorem, lekarzem i dyrektorem finansowym w jednym! - mogłoby powiedzieć niejedno dziecko. Mówiono o tym podczas konferencji poprzedzającej Narodowy Dzień Życia (24 III), którego hasło w tym roku brzmi: "Jestem mamą. To moja kariera".
- O mamie, która zrezygnowała z kariery zawodowej, zwykło się mówić, że "nic nie robi", że "siedzi w domu" - przyznaje Inga Kałużyńska, jedna z organizatorów Narodowego Dnia Życia i mama dwojga dzieci. - Tymczasem ona w tym domu realizuje więcej talentów, niż odkryłoby w niej biuro: organizuje pracę zespołową, potrafi ocenić potrzeby domowników, rozwiąże każdy konflikt i opatrzy każdą ranę a w dodatku znajdzie pieniądze tam, gdzie ich nie ma. Do tego świetnie gotuje, jest doskonałą dekoratorką wnętrz, korepetytorką i pracownikiem kulturalno-oświatowym!

Wiele kobiet z dyplomem zdecydowało się na karierę pełnoetatowej mamy. Wiele, jak choćby Madeleine Albright, karierę zawodową zaczęło, gdy dzieci już podrosły. - Są zadowolone, że na starcie dały swoim dzieciom zastrzyk miłości i zainteresowania, że zrobiły, ile mogły, by jak najlepiej przygotować je do życia. Kiedy to, co zrobiły dla nich i dla społeczeństwa, skonfrontujemy z przeciętnym zakresem .ibow iązków w firmie, ten ostatni wypada mizernie. - Żadne szkolenie interpersonalne nie wykształciło we mnie tyle empatii, elastyczności i umiejętności pracy zespołowej, co macierzyństwo - podkreśla Inga Kałużyńska. - Kobieta, która zaczyna karierę zawodową, spełniwszy się w domowej, jest nie tylko bogatsza w doświadczenie, ale też nastawiona wyłącznie na pracę, bo nic nie zaprząta już jej uwagi. A który pracodawca tego nie doceni? " ( cytat ze strony http://www.adonai.pl/)

A to wszystko tak na pocieszenie...http://www.youtube.com/watch?v=2XDmimpyhRA
Bo przecież jestem Mamą- to moja kariera

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pięknie dziękuję za każde słowo, które tutaj pozostawiasz...